Matilda & Ebba - 13 år tillsammans

Det började när jag och Matilda Linnea Lindahl var små. Vi kände varandra redan när vi kom ut eller vad man nu ska säga. Våra bröder gick på samma dagis och umgicks tillsammans. Våra föreldrar hade pratat med varandra och varit i parken med varann och allt.

Sen kom jag till världen. Den 18 Juli. Sen kom lilla Matilda till världen. Den 26 Augusti. Mina och Matildas familjer bodde i samma hus. Ett höghus. Jag bodde på 7an och Matilda bodde på 2an. Matilda bor ännu kvar! Matilda och jag började växa. Sen började vi på dagis.

Matilda och jag blev allra bästavänner tillsammans med Moa Norberg! Sen började jag vara med Moa mera än Matilda. Jag blev liksom allra bästavän med Moa. Moa är jag fortfarande jätte bra kompis med. Är med Moa varje dag. Men jag och Moa hängde ihop några år. Men Matilda var med oss. På dagis var Matilda den gulliga lilla ängeln. Alla tyckte hon var söt och allt.. Hennes hår! Omg, när det var lockigt var hon en riktig ängel. Det är du fortfarande gumman! Men du.. Du var en annan person!

Sen blev det skolan. Vi hängde ihop som vanligt. Men i 6års.. Då var jag 'mobbad'. Jag var väldigt tjock.. Alla i min klass var emot mig. Hade ingen att vara med. Sen i ettan och uppåt har allt varit perfa. Men i ettan var jag mest med Moa. Sen vart jag och Matilda tajtare och tajtare. Matilda och jag växte upp. Vi blev mogna. Började sminka oss. Lekte fjortisar! Ehuw för den tiden..

Sen började vi i sexan. Och nu kan man säga att jag och Matilda nästan sitter ihop klistarade tillsammans. Är med varandra varje dag. Flummar sönder på lektionerna, så att vi kan få hemringning eller mejl hem. Men jag och Matilda bryr oss inte? Vi är oss själva med varandra. Man måste vara sig själv för att kunna leva det liv man vill.

Jag och Matilda är inga omogna snorungar som leker fjortisar. Vi är helt vanliga mogna männsikor! Visst, jag och Matilda kan vara kaxiga tillsammans! Men oftast inte. När vi är med varandra är det mest skratt och tårar. Tårar brukar kunna spruta när vi är tillsammans för att det blir så jävla mycket skratt.

Jag skulle offra vad som helst för den här bruden! Hon är mitt allt! Mitt liv, min syster! Min riktiga syster. Inte biologiska. Men hon är min syster. Hon bryr sig om mig! Och tänker på mig. Precis som jag med henne. Tänker på henne hela tiden. Finns för henne dag som natt, natt som dag! Skulle göra allt för att hon skulle må bra! Jag har stöttat henne genom mycket. Men om hon vill att jag ska stötta henne genom livet, så är de det jag ska göra..

"As long as you and I know what exactly has happened in our lives. Can everyone talking"
I love you sister.. I really do.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0